מה קורה כאשר אחד מכם אינו רוצה בפרידה?

מה קורה כאשר אחד מכם אינו רוצה בפרידה?

שאלון: 50 גוונים של רצונות

קורה והורה אחד אינו מעונין בהליך הפרידה וזה "נכפה" עליו על ידי ההורה השני מסיבותיו הוא. זוג כזה הגיע למרכז גישור אהוה בקיסריה כאשר הגבר עזב את הבית מיוזמתו והתחרט כאשר ראה שהאישה אינה נוקטת כבעבר במאמצים להשיבו לחיק המשפחה וביקשה לעצמה חיים חדשים שלא במסגרת קשרי הנישואין עמו.

בפגישתנו, ביקש ממני הבעל לברר האם באמת אזל כל סיכוי לשלום בית שכן הוא מרגיש שהאישה משדרת 'מסרים כפולים'. כל מקום שיש סיכוי להשיב זוג למסלול החיים הזוגי, אני נרתם כולי ולכן ביקשתי להיפגש עם האישה לבד.

אחרי שווידאתי שאין מדובר ברצון שלה בנקמה, שאין מסרים כפולים ושהפרשנויות של בעלה באות ממקום של רצון לשוב הביתה, חזרתי אל הבעל ובפי שלוש שאלות:

"אתה יכול להכריח מישהו להיות חבר שלך?".

"לא", הוא השיב.

"אתה יכול להכריח מישהי לקום איתך כל בוקר במיטה?".

גם כאן התשובה היתה שלילית.

"אתה יכול להכריח מישהי לקיים איתך יחסי מין?", הקשיתי בשלישית.

"ודאי שלא", הוא השיב.

"אז אנא שחרר עצמך ממנה ואותה ממך במישור האינטימי. היא לא רוצה. 20 שנה היא רצתה אבל היום היא כבר לא רוצה. וזו זכותה. בוא נעבוד על הדרכים לשחרר את המקום שבו היתה לך עליה שליטה מלאה משך שנים ארוכות ונאפשר לה לשלוט חזרה באופן מלא על חייה".

לאחר כשבועיים הוא שב אלי וביקש שוב, 'עשה בדיקה איתה האם יש סיכוי לחזור'. נעתרתי בשנית. אלא שהפעם עשיתי שימוש בשאלון שיצרתי לזיהוי צרכים  – "50 גוונים של רצונות", קראתי לו.

שניהם השיבו על השאלון מולי ואת התשובות שמרתי לעצמי. התשובות מצד האישה היו חד-משמעיות לפרידה.

לאחר הבדיקות הנוספת הזאת, ורק כאשר ההפנמה היתה שלמה מצדו, יכלנו להתפנות לדבר על ענייני חלוקת הרכוש וההסדרים לפיהם יתנהלו חייהם מעתה.

אני מאמין בלב שלם כי ללא התנהלות זו וללא מתן מענה מלא וביצוע ניסיונות כנים לברר האם שאיפות הבעל לשלום בית מציאותיות, התוצאות של הפרידה והיציאה לחיים החדשים היו שונות בתכלית, לרעה.

הכותב הוא עורך דין מגשר ומייסד שיטת גישור אָהֲוָה

כלי נגישות